Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej
Deklaracja dostępności aplikacji BLISKO
Gmina Janikowo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej BLISKO.
- Data publikacji aplikacji mobilnej:2018-11-15
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:2022-02-04
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Wyłączenia
- Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 czerwca 2021 r. mogą nie być dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować.
- Mapy w aplikacji nie są dostępne cyfrowo. Twórca aplikacji korzysta z zewnętrznej biblioteki Mapbox, która nie deklaruje dostępności cyfrowej swoich map. Obecnie na rynku nie ma alternatywnego rozwiązania, które deklarowałoby dostępność cyfrową map. Zgodnie z tym, zapewnienie dostępności funkcji map oznacza bardzo wysokie koszty, które twórca aplikacji ocenił jako „nadmierne obciążenie” opisane w ustawie o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:2024-03-31
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:2024-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Aleksandra Szczesiak, Rafał Bujak.
- E-mail: janikowo@janikowo.com.pl
- Telefon: 52 351 44 44
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
- Adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa
- E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
- Telefon: 800 676 676
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków
Schody przed budynkiem nie są oznaczone kontrastowo. Szklane drzwi wejściowe nie są oznaczone kontrastowo.
Dostosowanie korytarzy
W Urzędzie nie wszystkie wymiary drzwi odpowiadają wymaganiom, zastrzeżenia kierowane są do par drzwi, których szerokość w świetle ościeżnicy wynosi 70 cm i 80 cm. W budynku brakuje oznaczeń numeru piętra na poszczególnych kondygnacjach.
Dostosowanie schodów
Schody w budynku na każdej kondygnacji są oznaczone kontrastowo.
Dostosowanie wind
W budynku zainstalowana jest winda spełniająca wymagania dostępności.
Dostępność pochylni
Długość pochylni i poręcze nie spełniają wymogów prawnych.
Dostępność informacji głosowych
Punkt informacyjny nie jest wyróżniony przez elementy architektury, dojście do recepcji nie jest oznaczone zmienną fakturą w podłodze i lada znajduje się na wysokości 93 cm. Punkt nie posiada urządzenia wspomagającego słuch.
Dostępność pętli indukcyjnych
1 szt.
Dostosowanie parkingów
Miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej jest wyznaczone, ale ma nieprawidłowe wymiary 270 cm x 460 cm i jest oddalone od budynku.
Prawo wstępu z psem asystującym
Tak.
Dostępność tłumacza języka migowego
Potrzebę skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy zgłosić, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z Sekretarzem na adres e-mail: sekretarz@janikowo.com.pl lub telefonicznie 523514438.