Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości

Wymagane dokumenty:

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.

Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.

Dla budynku będącego w trakcie budowy wniosek można złożyć z chwilą rozpoczęcia budowy, dołączając kopię pozwolenia na budowę.

Dla budynku prognozowanego do wybudowania na terenach objętych miejscowym planem zagospodarowania terenu, które przeznaczone są pod budownictwo, wniosek można złożyć w każdej chwili, a w przypadku braku planów wniosek można złożyć z chwilą otrzymania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wraz z kopią tej decyzji.

Miejsce złożenia dokumentów:

Pokój nr 223
tel. 52 3514417

Opłaty:

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego jest wolny od opłat. 

Dodatkowe opłaty:

17 zł - opłata skarbowa (wyłącznie za wydanie zaświadczenia o istniejącym numerze porządkowym)

17 zł - opłata skarbowa (wyłącznie w wypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa)

Opłaty można dokonać przelewem na rachunek PBS Janikowo nr konta 97 8185 0006 0000 0185 2000 0001 lub w kasie urzędu.

Dowód wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku. 

Inne informacje:

Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu - na ścianie frontowej budynku albo ogrodzeniu, tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.